neděle 19. října 2008

Prvni dojmy

Dobry :)

Bus me vyplivl v ukrutnych 7.30 nocniho casu na nadrazi a ja se vydal na adresu privatu kterej jsem mel zabookovany prez net. Privat neni uplne ve meste. Uplne presne receno neni ani v Lyonu – je v kopci na predmesti Sainte-Foy-les-Lyon. Po hodine a neco jsem tam dovlekl svoje tri zavazadla a stihl po ceste zhlednout zadumcivou rani oblohu nad Saonou a opar nad sirosirym mestem, ktere ma na jedne strane radou kouricich kominu.



Vsuvka pro ajtaky – pokud vam pride ze text obcas nejde precist, tak je to proto ze Francouzskou klavesnici dizajnovql Marquis de Sade a ma A tam kde je Q, Z tam kde je E, dvojtecku misto tecky a misto M ma velmi dabelsky carku. Takze ,zdvzd je medved, nq,esti je namesti q tak.

Jak jsem zjistil, tak privat neni az tak uplne privat. Ve stejnym byte bydli i stary majitele, ktery nejsou uplne prijemny. V rodine majitelu vladne ostra pani majitelova a kdyz jsem platil za prvni tyden, tak jsel si za priplatek 50 euro koupil moznost pouzivat kuchyn, ale pani odkazala na popisek z netu ze to je jen na ohrivani a tudiz ze tam nesmim varit. Takze muzu akorat pouzivat mikrovlnu a udelat si caj. No, aspon tak. Navic mi pri placeni ukazovala papir ze normalne se za tyden plati 200 euro, ale ze mi pani z rezervacni kancelare napsala ze to bude 180 euro protoze si myslela ze mi je 20 a jsem student. Tvarila se pri tom ze zrovna vypila lahvicku citronky. Moc prijemna pani.V cene je i snidane (toust, maslo, marmelada) a jako nejzassi mozny cas jsem si mohl dat 8.30, takze musim vstavat v 8 rano. Hruza !! :)

Celkove to vychazi jako ctyrluzak v hostelu, ale mam svuj pokoj, takze to docela jde. Je to v takove Francouzske verzi panelaku, ale na to jak to je nelakavy zvenku to je vevnitr docela dobry.



Prvni a zatim jediny interview mam az v pondeli, takze jsem sobotu a nedeli venoval objevovani Lyonu.

Nejdriv jsem si koupil francouzskou SIMku (+33 6 19 11 07 66), pozmenil zivotopis aby v nem byla Fr adresa a telefon a odpovedel na dalsi 2 inzeraty. Uvidime jestli na ne Francouzsky nacionale zaberou.

Po vyrizeni pracovnich veci jsem se uz jen volne toulal ulicema a musim rict ze je Lyon fakt peknej. Spousta baraku s malebnyma vysokyma oknama, cervene podzimni brectany na zdech, trhy s cerstvym ovocem, masem, syry ... moc prijemne.





Nejvic se mi libi ve ctvrti Croix-Rousse. jsou tu kramky s etnickym oblecenim, africkyma vecma, umelecky ateliery a vubec je to tu takovy cely uvolneny.


Nekdy jsem si rikal jestli jsem v Praze nebo v Lyonu. Treba tuten pohled z Croix-Rousse na Ronu mi prijde uplne jak z Letny na Vltavu a Karluv most.


Jo, a rekl bych ze tu nedostatkem impra trpet nebudu. V sobotu byl jeden zapas (ale dozvedel jsem se o tom az v nedeli :) a pristi tyden tu je dokonce festival impro divadla.



Mistni Lyonskou specialitou jsou velke nastene malby. Nejznamnejsi je asi zed nejznamnejsich Lyonanu (kde jsem poznal akorat bratry Lumiery a Exuperyho s Malym princem :)



Jak jsou tady vsude napisy ve Francouzstine a je tu spousta veci kterym nerozumim tak si pomalu zacinam zvykat na to ze proste jsou veci kterym nerozumim a nevadi mi to. To bych se ve slovniku uhledal :)

Takze suma sumarum, zatim je v Lyonu zalitym podzimnim sluncem fajne. Uvidime co prinesou dny pristi. V pondeli jdu na interview tak mi drzte palce ...

Žádné komentáře:

Okomentovat